måndag 13 augusti 2012

Man vet att man är cyklist när...

...man tänker "jädra skit, nu missade jag rullen!" när man sitter och kör bil på E4:an och blir omkörd av en alldeles för snabb bil precis just innan man själv skulle gå ut i vänsterfilen och köra om en husbil. Jag fnissade gott åt mig själv när det hände.

Idag har jag inte bara kört bil och ätit chokladbollar. Jag har cyklat också. Sista cykelpasset innan Kalmar. Kändes helt konstigt att tänka på att nästa gång jag sitter på den där sadeln så är det Ironman. Herregudjesusjagdör.

På väg! Skärshult-Halmstad cyklade jag idag, en vacker cykelsträcka som landade strax under sju mil. Och benen kändes lätta och starka!

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt med en bra känsla! Du ser superstark ut! Själv hade jag en seg känsla under mitt pass idag. Men jag hoppas att det ger med sig. Hoppas på en riktigt fin lördag :)

    SvaraRadera